Cesta městem

17.09.2011 10:24

            V pátek jsem se pro změnu seznámila s Belgičanem (v podstatě na ulici, jak jinak). Kupuje kus odsud starý mlýn, ze kterého chce mít penzion uprostřed přírody. Měla jsem pár hodin volna než jsem se mohla přestěhovat do nového pokoje, tak jsem vyrazila po městě. Nakonec jsem ušla určitě několik kilometrů (bylo tak třicet a já už dávno dopila vodu). Vybrané fotky jsou ve Fotogalerii. Prošla jsem rušným centrem s kavárnami a restauracemi, několika parčíky, kolem kláštera, kostelů a konkatedrály. Na kopci za konkatedrálou byla vidět poustevna. To už jsem se dostala k řece Duero, která teče za městem. Když jsem stála na mostě, měla jsem za sebou Sorii a před sebou vysloveně "kastilské pláně". Na každé straně nějaká památka, lávky.  Došla jsem až k ceduli "konec Sorie". Pak jsem zjistila, že už nemám moc času, tak jsem musela zrychlit, ale krpál a cedule "centrum města 1,7 km" mě moc nepotěšily. Naštěstí jsem šla intuitivně správným směrem a vše jsem stihla.

            Musím říct, že prostředí Sorie má všechno, co se mi kdy líbilo, a to ve velké míře. Ve městě jsou starodávné budovy, mnoho dokonale zachovaných památek, parky na každém rohu s těmi starodávnými černými lampami a s lavičkami. A přesto tam najdete i rušnou část, kde je mnoho lidí. Jsou tam restaurace, bary, obchody. V novějších částech města jsou cihlové bytovky apod. Za městem je pak neporušená krajina pustých kopců a dokonce i řeka s lávkami a místy, kde se můžete posadit a relaxovat, nebo se procházet se psem. Co může ještě člověk chtít?